Wednesday, October 28, 2009

Saje nk update..

Auto update 27/10/2009 8.00pm ^^



december photo job:

13/12/2009(Ahad)- kenduri kawin abang nasharuddin
19/12/2009(sabtu)- kenduri kawin cousin

akhirnya ade gak job2 bru yang dimasukkan dlam month table aku hehe...yep2 seperti yang korang sume tau bulan 12 tu mmg ramai orng nk kawin, dan time bulan 12 jugak la ramai photographer kluar g cri makan..termasuk la aku, owh lupe plak..aku mmg harap2 sgt nk performed dgn lense Tamron f/2.8 17-50 tu..aku dah test pon dekat kdai kamera itu hari, mmg sharp lah gmbo dia tu, f/2.8 yang aku x tahan tu


tp cam ade jek penghalang, tetibe jek drive shaft kete aku melingkup...bile kona je bunyi cam nk tecabut, mau makan 4-5 ratus tu adess...tp aku ader order lens ni kat membe aku yang tgh travel dkat singapore(sbb dgr mcm brang camera murah2 kat sne) klu below RM1200 aku sruh dia cekau terus hohoho...

beberape gmbr yang aku tngkap pkai lense Tamron time test shoot dkat area kedai tu:



meleleh giler dgn gmbr dri lens ni....huhu adoiii demam lens plak la huhu

soalan & jawapan:
kimo apesal ko x beli Canon punye jek ala yang lense L series tu??

kimo: Gila mahal tahap kambing la wlaupon spec sme cam tamron ni, tp hrga dia RM3000 kot..bek aku simpan duit utk kawin lagi bagus haha

canon L lense 17-40 f/4(magnesium body)

f/4 je pon tp harga RM2ribu lebey(Gilak)

2 comments:

burt said...

bro kalau ada mmbe kau yg g bangkok kau kirim barang nikon kat dia sana lagi murah...wide angle lens leh dapat 300 sakit ati jer dgr adehhh

kimomoto said...

owh ye ke...siot betoi, ni yang aku nk g bangkok ni haha